poniedziałek, 2 grudnia 2013

Książka na prezent. Dla Niej

Zbliżają się najcudowniejsze Święta Bożego Narodzenia i powoli, albo wręcz bardzo szybko, ogarnia nas gorączka przedświątecznych zakupów. Wiele osób decyduje się na zakup książki na prezent, bo wiadomo, że jest to najlepszy prezent, jaki można dostać! Ja mam nadzieję, że dostanę górę książek :D Dzisiaj chciałabym Wam odrobinę pomóc w wyborze książek na świąteczne prezenty. W tym poście znajdziecie podpowiedzi, jaką książkę kupić ukochanej dziewczynie, żonie, mamie, siostrze bądź przyjaciółce. Mam nadzieję, że moje propozycje Wam się choć troszeczkę przydadzą :) 

Dla kobiet, które kochają literaturę z wyższej półki:
  • Zbyt wiele szczęścia Alice Munro - książka tegorocznej laureatki literackiego Nobla. Zawiera dziesięć opowiadań, które przedstawiają historie dziesięciu kobiet. Bohaterki zostały ukazane w obliczu dramatycznych życiowych sytuacji. Każda z nich jest inna, ale każda przeżywa najtrudniejsze chwile w swoim życiu. Jednak wbrew spotykającym je tragediom, cieszą się życiem i biorą z niego to, co najlepsze. 

  • Charlotte Brontë i jej siostry śpiące Eryk Ostrowski - to idealna książka dla wielbicielek Wichrowych Wzgórz i innych powieści należących do literatury pięknej. Wszyscy wiemy, że były trzy siostry Bronte - Emily, Anne i Charlotte. Jednak wszystko co o nich wiemy, zostało przekazane przez tą ostatnią. To ona kontaktowała się z wydawcami, ona zajmowała się prowadzeniem korespondencji. Istnieją rękopisy tylko jej powieści. Czy Emily i Anne istniały naprawdę, czy są jedynie wytworem wyobraźni genialnej Charlotte? Książka stara się na to pytanie odpowiedzieć. 

Dla kobiet, które fascynuje moda:
  • Jackie czy Marylin. Ponadczasowe lekcje stylu Pamela Keogh - książka przedstawia sylwetki i życie dwóch wyjątkowych ikon mody, które choć były bardzo różne, zostały połączone przez miłość do tego samego mężczyzny - Johna F. Kennedy'ego. Jedna z nich to elegancka, stylowa pierwsza dama, druga zmysłowa i piękna gwiazda filmowa. Książka przedstawia ich sposób bycia i ubierania się, to zbiór rad, jak wyglądać dobrze. Musisz jedynie odpowiedzieć na pytanie: Jackie czy Marylin? Którą z nich lubisz i podziwiasz bardziej?


Dla kobiet, których pasją jest gotowanie:
  • Kuchnia filmowa Paulina Wnuk - Paulina prowadzi genialnego bloga kulinarnego From movie to the kitchen, na którym zamieszcza przepisy dań, które zobaczyła w filmach. Jest więc przepis na crème brûlée z Amelii, paszteciki dyniowe z Harry'ego Pottera, a nawet pain au chocolat ze Śniadania  u Tiffany'ego. Teraz Paulina wydała swoje przepisy w postaci pięknej książki. Można mieć ją przy sobie w kuchni i gotować. Ja jestem nią ogromnie zaciekawiona :)

Dla wielbicielek Paryża, marzycielek i dziewczyn kochających kwiaty:
  • Kocham Paryż Isabelle Lafleche - książka o Paryżu dla wszystkich, którzy te cudowne miasto kochają. Ja po przeczytaniu opisu jestem książką zachwycona. Catherine wraca z Nowego Jorku do swojego rodzinnego miasta, Paryża. Tutaj dostaje pracę w domu mody Christiana Diora (!) i rozpoczyna nowy etap związku z ukochanym Antoine. Poznaje świat luksusowej i elitarnej mody, a wymagający związek pochłania coraz więcej czasu. A wszystko to dzieje się w przepięknym, cudownym Paryżu. 

  • Niezbędnik Obserwatorów Gwiazd Matthew Quick - to książka, którą chcę przeczytać najbardziej. Poprzednia pozycja tego autora, Poradnik pozytywnego myślenia, zrobiła na mnie ogromne wrażenie i bardzo ją lubię. W jego najnowszej książce poznajemy historię Finleya, który bardzo chce się wydostać ze swojego miasteczka Belmont. Jego życie nie jest najszczęśliwsze, a osobą, która go rozumie, jest jego dziewczyna Erin. To razem z nią co wieczór siada na dachu swojego domu, patrzy w gwiazdy i marzy. 

  • Ogród Kamili Katarzyna Michalak - przyznam szczerze, że nie miałam jeszcze okazji czytać książej tej autorki, ale zdobywają one w Polsce coraz większą popularność. Kiedy szukałam propozycji powieści do tej notki, natknęłam się na pozycję, która mnie zaciekawiła. Bohaterką książki jest Kamila, której marzeniem jest prawdziwa miłość i dom z różanym ogrodem. Jednak pewnego dnia ukochany Kamili ją zostawia i wydawać by się mogło, że jej życie pozbawione jest sensu. Niedługo potem okazuje się, że marzenia się spełniają i Kamila znajduje miejsce, jakiego zawsze pragnęła. Książka reklamowa jest jako pierwsza z "kwiatowej serii". Już nie mogę się doczekać, o jakich kwiatach będą mówiły kolejne powieści. 

Dla troszkę starszych kobiet:
  • Między nami Małgorzata Tusk - można nie lubić premiera, nie zgadzać się z decyzjami rządu, ale na tę książkę trzeba zwrócić uwagę. Początkowo podchodziłam do niej sceptycznie. Wydawało mi się, że jest to robienie szumu wokół swojej osoby na siłę. Po co wywlekać dawne brudy na światło dzienne. Jednak z czasem czytałam w Internecie coraz więcej opinii, że książka jest świetna. Wciągająca, ciekawa, bardzo rodzinna. Nie natknęłam się właściwie na żadną negatywną opinię. Mówię oczywiście o osobach, które książkę przeczytały. Dlatego wydaje mi się, że ta pozycja będzie świetnym prezentem dla mam bądź babć. Chociaż osoby w naszym wieku też z pewnością nie będą się nudzić. 

Dla tych, które kochają Święta Bożego Narodzenia:
  • Szczęście w cichą noc Anna Ficner-Ogonowska - książki tej autorki uwielbiam i jestem pewna, że ta najnowsza też jest piękna. Ponownie wracamy do świata Hani i Mikołaja, którzy tym razem, już jako małżeństwo, przygotowują się do ukochanych Świąt. Ma być pięknie, rodzinnie i ciepło. Dzięki tej książce można doskonale poczuć klimat Świąt, a także odpocząć, czytając ją w świąteczny wieczór. To pozycja obowiązkowa w te nadchodzące święta :) 

 I to już wszystkie moje propozycje. Jestem przekonana, że z takich książek ucieszyłaby się każda dziewczyna kochająca czytanie. Mam nadzieję, że propozycje się przydadzą, a może choć trochę rozjaśnią pustkę w głowie. A może którąś z tych książek to Wy zażyczycie sobie na prezent? :) Życzę Wam udanych świątecznych łowów i już za kilka dni zapraszam na propozycje książek dla panów.


15 komentarzy :

  1. "Kuchnia filmowa" brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory przeczytałam tylko jeden zbiór opowiadań Munro, ale na pewno nie ostatni... Jestem właśnie w trakcie lektury "Ogrodu Kamili", a "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" czeka już w kolejce - z pewnością przeczytam jeszcze w tym miesiącu. Poza tym mam nadzieję, że kiedyś uda mi się dorwać "Szczęście w cichą noc".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja "Niezbędnik" zamówiłam na prezent na święta :) A "Szczęście w cichą noc" też mi się marzy. Daj znać, jak Ci się podobał "Ogród Kamili"!

      Usuń
  3. Problem z kupowaniem prezentów jest taki, że trzeba poświecić masę czasu żeby znaleźć coś co uznamy za fajne, a nadal nie mamy gwarancji że to co wybierzemy wpadnie w gusta osoby która dostaje prezent. Jak kupuje to korzystam ze stronki www.terazprezenty.pl wypełniam niedługą ankietę dot. osoby której kupuje prezent i dostaje dopasowaną listę pomysłów na prezent. Znacie jeszcze jakieś takie serwisy ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobra notka. Fakt, że już ma ponad rok ale książki opisane tutaj wciąż są ciekawymi propozycjami. Ja właśnie zamierzam zakupić mojej synowej Ogród Kamili Katarzyny Michalak i w ten sposób właśnie tutaj trafiłam - dzięki czemu zastanawiam się tez nad innymi pozycjami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja polecam w Matrasie mało znaną autorkę Dorotę Ponińską i jej nową książkę "Podróż po miłość. Liliannna". Trafiłam na nią zupełnie przypadkiem. Ciekawa historia kobiety, która pragnie osiągnąć sukces, ale w końcu coś jej stanie na przeszkodzie... Jak potoczą się jej losy? To trzeba przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jako prezent dla pary proponuję książkę Seweryna Błasiaka "Szum stepu i pustyni":
    książka naturalna- niezakłamana, nieudawana. Stuprocentowa gwarancja satysfakcji jeśli interesujesz się koleją lub masz plany z niej korzystać na terenach Mongolii i Chin. Mrożące krew w żyłach przygody. Stajemy się uczestnikami wyjątkowych wspomnień autora. Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka najlepszym prezentem na święta. Tez tak uważam :). Dlatego już od miesiąca przeszukuję oferty na matrasie w poszukiwaniu inspiracji na prezenty świąteczne. Nie omieszkam skorzystać z Waszych podpowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja polecam nową książkę Zyty Kowalskiej "Kółko się zakochuje". Zabawna, babska, lepsza wersja Bridget Jones :)

    OdpowiedzUsuń
  9. http://m.ceneo.pl/48194895

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla tych którzy jak ja lubią czytać dobre książki warto sięgnąć po powieści obyczajowe. Anna Wysocka-Kalkowska jest autorką, która doskonale opisuje stany emocjonalne targające ludzką duszą, dzięki czemu z łatwością utożsamimy się z bohaterami, a nawet odnajdziemy cenne wskazówki, które odniesiemy do własnego życia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniecznie zerknijcie sobie na to, co ma do zaoferowania sklep Wood World. Tam są idealne prezenty! Naprawdę mocno jestem w nich zakochany! Koniecznie zastanówcie się nad tym, czy nie kupić tam prezentu dla bliskich. Idealnie sprawdza się drewniane okulary - serdecznie polecam! To naprawdę rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka może być fajnym prezentem jeśli ktoś lubi czytać. Dla tych nielubiących są miejsca jak https://4gift.pl gdzie bardziej oryginalnych prezentów jak tam to raczej nigdzie nie znajdziecie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje mi się, że książka jest zawsze sprawdzonym i takim bezpiecznym prezentem. Natomiast mój facet nie należy do osób, które lubią czytać. W takim wypadku wiem, że prezent ze sklepu https://forhim.pl/ na pewno będzie najlepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem przekonany, że książki zawsze się sprawdzały jako prezenty i ja również często je kupuję. Jednak jeśli chodzi o moją babcię to bardzo chętnie zamawiam jej różne rzeczy na prezent z https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-babci i jestem przekonany, że to jest trafne.

    OdpowiedzUsuń