wtorek, 23 kwietnia 2013

Światowy Dzień Książki i Madagaskar



Powiem Wam szczerze, że do tej pory ignorowałam jakieś doniesienia o Światowym Dniu Książki. Był, to był. A ja przecież czytam książki, więc jakoś nie bardzo mnie to interesowało. Ale teraz, kiedy prowadzę bloga o książkach, pomyślałam, że warto by było te braki nadrobić.

Zaczęłam dzisiaj szukać informacji o święcie książki. Jest on obchodzony od 1995 roku, a ustanowiony został przez UNESCO. Ma promować czytelnictwo i edytorstwo.

Warto wiedzieć, że data ta wybrana została ze względu na to, że w tym dniu zmarli Szekspir i Miguel de Cervantes.

Najbardziej zaciekawiło mnie to, że w Katalonii święto to jest obchodzone oficjalnie. Trzeba zaznaczyć, że to właśnie w tym regionie zrodził się pomysł stworzenia dnia książki. 23 kwietnia w Katalonii celebruje się również święto Świętego Jerzego, który jest patronem Katalonii. Z tej okazji obdarowuje się kobiety czerwonymi różami. Z czasem, kobiety zaczęły w zamian dawać mężczyznom w prezencie książki. W Hiszpanii Dzień Książki obchodzony jest już od 1930!

Zatem dzisiaj, chciałabym powiedzieć Wam tylko: Czytajcie książki! To naprawdę fajna sprawa i mam nadzieję, że każdy z Was się o tym przekona, kiedy trafi na książkę, która go całkowicie zauroczy:)


W pobliżu: Chciałabym dzisiaj zwrócić uwagę na Fundację Ankizy Gasy - Dzieci Madagaskaru. Organizacja zajmuje się pomocą dzieciom z Madagaskaru. Skupia się przede wszystkim na umożliwieniu im chodzenia do szkoły. Fundacja proponuje nam adopcję na odległość, przekazanie pieniędzy bądź wyjazd na wolontariat. Długość wyjazdu i jego charakter zależy wyłącznie od nas. Zachęcam Was do przyjrzenia się tej fundacji:) Możecie odnaleźć ich na Facebooku pod nazwą Ankizy Gasy - Dzieci Madagaskaru.

Wczoraj na moim wydziale Pani z Fundacji promowała wyjazd i ich działalność. Można było kupić rzeczy zrobione na wyspie, np. torebki, kolczyki czy też kawę. Ja nabyłam przepiękną kartkę, którą wykonał tata jednego z podopiecznych Fundacji. Kartka została zrobiona na papierze czerpanym i ozdobiona suszonym kwiatem:) Dostałam również kopertę.









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz