sobota, 2 listopada 2013

Christian Grey, część II (recenzja książki "Ciemniejsza strona Greya")


Stało się. Przeczytałam. Szkoda, by kupiona książka się zmarnowała. Poza tym, co tu ukrywać, byłam ciekawa, jak potoczy się historia nieziemsko przystojnego Christiana i niezwykle niezdarnej Any. I musiałam zaspokoić swoją ciekawość, choćby druga część była gorsza od pierwszej (recenzja Pięćdziesięciu twarzy Greya), a przeczytanie tego na jakimś forum mi się nie spodobało. Długo nie czekałam i sięgnęłam po Ciemniejszą stronę Greya. I muszę przyznać, że druga część podobała mi się o wiele bardziej niż pierwsza.

Akcja powieści rozpoczyna się dokładnie w tym momencie, w którym zakończyła się wcześniejsza część. Christian i Ana rozstają się po tym, jak on demonstruje jej swoją siłę. Ana chce normalnego związku, nie podoba jej się bycie z kimś, kto ją bije i co więcej, temu komuś sprawia to przyjemność. Jednak, co łatwo przewidzieć, młodzi nie potrafią długo bez siebie wytrzymać. Christian chce być z Aną, a Ana z Christianem. On próbuje stworzyć z nią normalny związek, ona stara się zrozumieć jego potrzeby i niektóre zachowania. Są razem szczęśliwi, jednak ktoś chce to szczęście zakłócić.

Pewnego dnia w życiu pary pojawia się była uległa Christiana. Chodzi za Aną, zaczyna powoli ją prześladować. Christian robi jednak wszystko, by zapewnić ukochanej bezpieczeństwo. Co dziwne, kobieta wygląda dokładnie tak jak Ana, co wkrótce się wyjaśnia. Wszystkie uległe Christiana wyglądają jak jego matka. Kiedy sytuacja z uległą została już wyjaśniona, wydaje się, że nic już nie stoi na przeszkodzie zakochanym. Wtedy jednak wszyscy dowiadują się, że Christian zaginął. Mężczyźnie nic nie jest, a para wkrótce świętuje swoje zaręczyny. Tak jest! Christian prosi Anę o rękę.

Jak już wspomniałam wcześniej, książka mi się podobała. Tak wiem, to zbyt ogólne stwierdzenie. Przede wszystkim cieszę się, że główny bohater zmienia swoje chore zwyczaje. Chce normalnego związku, próbuje i stara się. Ja, jako romantyczna, nie potrafię przejść obok tego obojętnie :P Christian chce, żeby Ana była szczęśliwa i sam też odczuwa szczęście. Kiedy Anie nie podoba się sposób oświadczyn, mężczyzna naprawia błąd i urządza jej romantyczne oświadczyny w pokoju pełnym kwiatów. Plusem jest również to, że w drugiej części powieści nie ma już tak wielu scen ostrego seksu, które były w poprzednim tomie. Jeśli już są opisy zbliżenia, to raczej są pełne miłości i pożądania niż brutalnego bicia. 

To teraz, co mi się nie podobało. Przede wszystkim sama historia. Oczywiście nie mówię o wątku głównym, bo wiadomo było, że Christian i Ana dalej będą w związku bądź będą próbowali go stworzyć. Chodzi mi o wątki poboczne, czyli prześladowanie uległej, zaloty szefa Any i wypadek helikoptera. Mam wrażenie, że autorka nie miała jednego pomysłu na tę powieść. Kiedy kończy jeden emocjonujący wątek, zaczyna kolejny, ten też się rozwiązuje, to autorka myśli sobie, że w sumie to by się jeszcze wypadek przydał, żeby nie było nudno. Nie wiem, jak Wy to odebraliście, ale jak dla mnie, tych emocjonujących zdarzeń było już za wiele. No i oczywiście, bardzo słaby język powieści. To już nie chodzi o to, że jest prosty. Mnie wkurzały ciągłe powtórzenia. A już najbardziej te o wewnętrznej bogini Any. W pewnym momencie to było już nie do zniesienia.

Muszę się przyznać, że jestem beznadziejnym przypadkiem. Kiedy czytam książkę, historia jest wciągająca, a bardzo zły chłopak pod wpływem ukochanej zmienia się w dobrego, to mi się ta książka podoba. Jak łatwo się domyślić, tak jest też w tym przypadku. I choćby przeszkadzała mi wiecznie powracająca wewnętrzna bogini Any, to ja i tak będę czytać dalej. Co do części trzeciej, nie wiem, czy po nią sięgać. Nie chcę się rozczarować. A Wy czytaliście ostatni tom? Co mi radzicie?


Dzisiaj w sesji pomagał mi mój kochany Pimpon, który jednak książką nie był w ogóle zainteresowany :P




Pimpon <3
A tak w ogóle widzieliście nowego filmowego Greya? 

Jamie Dornan

 

  



9 komentarzy :

  1. Ja sięgnęłam po trzecią część, bo czułabym niedosyt wiedząc, że istnieją trzy a ja skończyłam na dwóch ;) Poza męczącym językiem powieści (i nieszczęsną wewnętrzną boginią), ja ją lubię i tyle. Nie brakuje jej minusów, ale dla romantyczek jest w sam raz. A część trzecia powala już takim romantyzmem, że aż boli - szczególnie zakończenie ;)

    Mimo wszystko myślę jednak, że autorka miała jakiś pomysł na cykl faszerując ją na początku tak ostrymi scenami. Wiele osób pewnie dlatego sięgnęło po dalsze części. A co zaskoczyło mnie? Pierwszy raz czytając książkę tak bardzo nienawidziłam głównego bohatera, że aż się we mnie gotowało... A później zapałałam do niego ogromną sympatią ;) Ale odtwórca roli Grey'a... Chyba zbyt "chłoptasiowaty" :P

    Ależ się rozpisałam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację z tym niedosytem, ja też chyba bym go czuła, gdybym nie przeczytała trzeciej części. A że, jak napisałaś, jest idealna dla romantyczek, to raczej po nią sięgnę :) Natomiast, co do głównego bohatera, to ja lubiłam go od początku, chociaż z czasem robi się coraz fajniejszy :)

      Usuń
  2. Pierwszy raz w życiu tak zakochałam się w książce przeczytałam 1 część i z niecierpliwością czekam aż dostane 2 niebawem dzięki Bogu... Zachwycają , wciągająca, nieoczekiwana wspaniala.........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga spodoba Ci się jeszcze bardziej :) A mi została już ostatnia do przeczytania :)

      Usuń
  3. Ja nie czytałam książek, ale po Waszych komentarzach chyba przeczytam ;)
    Mi się filmowy Grey jak najbardziej podobał ()bez brody!).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna część Ciemniejsza Strona Greya wkońcu w Polsce!! ;) !!

    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/
    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/
    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/
    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/
    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/

    OdpowiedzUsuń
  5. POLECAM! Kolejna część Ciemniejsza Strona Greya wkońcu w Polsce!! ;) !!

    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/
    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/
    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/
    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/
    Link: http://ciemniejsza-strona-grey.pl/Ogladaj-Online/

    OdpowiedzUsuń
  6. Cały Film ciemniejsza strona greya (2017) online napisy pl
    http://seansik24.pl/uncategorized/ciemniejsza-strona-greya-2017-online-napisy-pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. dzieki, to mi sie przydało :)

    OdpowiedzUsuń