wtorek, 15 lipca 2014

Dwie idealne książki na lipiec



Dzisiaj chciałabym pokazać Wam moje dwie lipcowe książki. Pewnie zdziwi Was, że są one tylko dwie, ale za to jakie. Każda z nich ma więcej niż 400 stron! Chcę Was jednak zapewnić, że z pewnością po przeczytaniu tych dwóch książek, sięgnę po kolejną :) Dzisiaj pokazuję Wam książki, które czyta się przyjemnie i łatwo, które są doskonałe na wolne dni - a takich w wakacje mamy więcej. Mam nadzieję, że te powieści Was zaciekawią, bo już niedługo jedną z nich będziecie mogli u mnie wygrać :)



Pierwsza książka to Skradziona. Jest to powieść, która w Hiszpanii jest bestsellerem. Opowiada historię rodziny, z pozoru zwyczajnej, mającej swoje radości i smutki, gdzieś jednak skrywającej największą tajemnicę. Veronica, córka, kiedy ma dziesięć lat, znajduje u rodziców w teczce zdjęcie dziewczynki Laury. Wtedy nie zastanawia się, kto to jest. Jednak kiedy dorasta, dowiaduje się, że jej matka uważa, że Laura to jej córka. Miała ją urodzić, a potem dziewczynka miała zostać jej odebrana, a jej samej powiedziano, że jej dziecko nie żyje. Veronica postanawia dotrzeć do Laury i dać matce szansę na spotkanie z córką. 

Powieść została napisana na podstawie prawdziwych wydarzeń. W Hiszpanii w XX wieku rozgrywał się ogromny dramat. Ponad 60 tysięcy dzieci tuż po urodzeniu zostało porwanych i sprzedanych, a ich matki myślały, że nie żyją. Działo się to w Hiszpanii aż do lat dziewięćdziesiątych!


Druga powieść została mi zaproponowana przez Wydawnictwo Znak. Kiedy tylko przeczytałam, o czym jest Apetyt, pomyślałam, że fajnie by było ją przeczytać i że może być naprawdę ciekawa. Jest XV wiek, Florencja. Młody Leonardo da Vinci stawia swoje pierwsze kroki w malowaniu, a Nino Latini zaczyna przygodę z gotowaniem. Jest młodym, podziwianym kucharzem, którego potrawy zachwycają znakomitych gości - nawet papieża! Nino zakochuje się w Tessinie, a kiedy ona zostaje zmuszona do ślubu z arystokratą, Nino nie mogąc się z tym pogodzić, zatraca się w swojej pasji. Jednak nie zapomina o ukochanej. Czy Nino poprzez swoje gotowanie zdoła odzyskać Tessinę? Książki jeszcze nie przeczytałam, ale już nie mogę doczekać się odpowiedzi na to pytanie. Mam też wrażenie, że tej książki nie powinno się czytać z pustym żołądkiem :) 

To właśnie powieść Apetyt będziecie mogli wygrać u mnie na blogu. Będę miała dla Was dwa egzemplarze. Konkurs już w przyszłym tygodniu!




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz